الجمعة، 17 ديسمبر 2010

००० سألنى الليل 000

سألنى الليل
======

سألنى الليل انت مين
ليه بتسهر من سنين

ليه انت عايش وحيد
انت عاشق ولا حزين


قلت ياليل انا الانين
انا كلمه تايهه من سنين

انا الاهات انا الدموع
انا اللى قلبى جوايا حبيس

القلم فى ايدى صديق
مره اشوفه عدو ومره حبيب

القلم فى ايدى ناى
بعزف بيه نغم الحروف

ليليه يكون العزف حزين
مع الانغام تبكى الحروف

ليله يكون النغم جميل
ويا النغم تضحك الحروف
.............

لما يكون القمر فى السما
من لحن القلم ترقص النجوم

النغم يطلع اغانى
ومع النغم ترقص الحروف

والقمر لما يمشى من السما
تبكى الحروف تدمع النجوم

اللحن يطلع حزين
واسمع انا صراخ الحروف
.............

سألنى الليل حبيبك فين
قلتله رحل عنى بعيد

قلتله قلبى عايش وحيد
مع وحدتى عايش سعيد

قلتله حبيبى عنى بعيد
سابنى فى ليلة العيد

زاد فى الاسيه جرحنى
ولا صعبت عليه

وادينى عايش وأملى
ارجع تانى ليه

هو حبيبى ياليل
اوعى تقلق منامه

بلغه شوقى ياليل
لما يفوق من احلامه

=======
كلمات الصابر





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق