الأحد، 14 نوفمبر 2010

000 راجع نفسك 000

راجع نفسك
======

قبل ماتحكى اى كلام ......... راجع نفسك
قبل ماتكذب ......... وتقول انى انا ظلمتك

راجع نفسك ...... بلاش تكذب على نفسك
انا اللى قلبى حبك .... ولسه برضه بحبك

لكن انت ...... تقدر تقوللى راح فين حبك
يللى كل الحب عندك ..... هو حبك لنفسك

اللى مصبرنى عليك ....... انى لسه بحبك
لانك جوه قلبى ....... ولانه هو اللى حبك

راجع نفسك ........ ارجع ياحبيبى لاصلك
جبت منين الاسيه ....... غيرت ليه طبعك

فكرنى وقوللى ....... امتى فى يوم ظلمتك
فكرنى وقوللى ...... امتى فى يوم هجرتك

لحد امتى ....... راح تعيش وجواك عِندك
صدقنى ........ فى العِناد راح تعاند نفسك

انا سايبك براحتك  .......... تراجع نفسك
صابر عليك ........... يمكن ترجع لوحدك

راجع نفسك ........ وأسئلها مين الغلطان
يللى عايش وبدك ........ تدوس ع الناس

انت ايه فهمنى ..... وليه العناد ليه البعاد
اخرتها ايه فهمنى ..... أيه فايدة الحرمان

يظهر ............... انى انا وحدى الغلطان
وحدى انا ............. عايش فى الحرمان

يظهر حقيقى ..................... انت بعتنى
ياريت تقوللى ................... بعتنى بكام

.........
ياريت تقوللى .............. مين خد مكانى
ولا تقوللى ........... ليه انت طبعك انانى

الحب اخد وعطا .. وعمره ماكان حرمان
الحب كلمة هَنا . عمره ماكان كلام هوان
...........

راجع نفسك ...... لو كنت لسه باقى علىَ

او فهمنى قوللى ..... لو كانت راحت علىَ
...........

يللى اشتريتك بتمن غالى
يللى كنت لىّ اهلى وناسى

ياريت يوم ماتبيع ... تحاسب على الغالى
الغالى غالى .... يللى رخص معاك الغالى

يللى الغرور وقعك .. ليه تدوس ع الغالى
يللى أشتريت الرخيص  وقلت عليه غالى

راجع نفسك ........... وانا مش مسامحك
واجرح واعند .............. واغدر براحتك

معدش يفرق عندى .. وصالك ولا هجرك
اصبحت عندى قدر ... تأقلمت على صدك

...............
عشنا الفراق .... ضاع منا وفاق الارواح
عشنا الظنون ..... رحل احساس الارتياح
................


قتلت فىَ حب بُكره علمتنى ازاى اقتل الاشواق

زرعت فىّ اللوم والاسيه .. طريقك كان  هوان

ولسه عايش فى عندك .. ناسى ان الزمن مادام

مستحيل انى انده لك .. هجيب منين ليك اشواق

مستحيل احن لك ....... وانت عايش فى العناد

راجع نفسك ........ قبل مايراجع عليك الزمان

راجع نفسك لنفسك ...... يمكن تشعر بالخذلان

راجع نفسك لنفسك ..... مش محتاج منك حنان

========
قلم الصابر







ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق